"What we call 'normal' is a product of repression, denial, splitting, projection, introjection and other forms of destructive action on experience. It is radically estranged from the structure of being. The more one sees this, the more senseless it is to continue with generalized descriptions of supposedly specifically schizoid, schizophrenic, hysterical 'mechanisms.' There are forms of alienation that are relatively strange to statistically 'normal' forms of alienation. The 'normally' alienated person, by reason of the fact that he acts more or less like everyone else, is taken to be sane. Other forms of alienation that are out of step with the prevailing state of alienation are those that are labeled by the 'formal' majority as bad or mad." 

R. D. Laing, The Politics of Experience

onsdag den 22. april 2009

Hjælp Delara Darabi!

Her på Sigrun's blog kan du læse om Delara Darabi, og om hvad du kan gøre, for at hjælpe til at forhindre, at hun bliver henrettet.

Selv om hverken Amnesty eller nogen anden menneskerettighedsorganisation, der ikke specifikt er beskæftiget med psykiatriserede menneskers menneskerettigheder, som regel finder det nødvendigt, at røre en lillefinger for at støtte os i vores kamp mod psykiatriens vedvarende krænkelse af disse - vink med vognstangen, yep! - og selv om jeg har fået afslag på min anmodning om at hjælpe f.eks. Ray Sandford med bare så meget som en underskrift, "fordi man jo ikke ved nok om baggrunden" osv. osv. bla bla bla (og hvad jeg mener om det, vil jeg nødigt gå i dybden med her...) synes jeg, det er vigtigt, at involvere sig. Det tager kun få minutter.

Og ja, Sigrun's indlæg er skrevet på norsk, men jeg tænker, det er forståeligt, også for en dansker.

Update, 02.05.09: Selv om det på tidspunktet, da jeg skrev ovenstående, forlød, at henrettelsen var blevet udsat i to måneder, blev Delara Darabi henrettet i går.

Ingen kommentarer: