mandag den 10. december 2007
Lidt paranoid kampagneføring mod pengegrisk kampagneføring
Hvad gang på gang igen kan forbavse mig, er at mens nogle stejler over en uafhængig, privat blog, føler sig tilsyneladende ingen stødt af, bare som et eksempel, Psykiatrifonden's KAMPAGNE: "Depression kan måles". Ja, faktisk! Tristhed kan måles, ingen tvivl! Det vidste du måske ikke? "Hamilton-skalaen er en international anerkendt målemetode, der viser graden af depression", fortæller hjemmesiden.
Jeg tog faktisk testen, for noget tid siden, på nettet. Oh boy! Jeg scorede 29 point, og ville dermed have vundet et livslangt forbrug af Effexor, siden jeg scorede klart over grænsen til en "svær depression". Havde det bare været for alvor. Nu er der én ting, der er sikkert: Jeg er så afgjort ikke "depressiv". Det er ikke min stil. Har det aldrig været. Så meget for den internationale anerkendelse af denne metode.
Effexor? Hvorfor lige Effexor? Bingo! Kampagnen, der også kørte i TV, er sponsoreret af Wyeth. Vi er måske ikke (endnu) så sofistikeret i Danmark, at vi har det, der i USA hedder "direct-to-consumer-advertising", der må ikke (endnu) reklameres offentligt for receptpligtig medicin her i landet, men vi har i det mindste "indirect-to-consumer-advertising"! (Var der nogen, der mumlede noget i retning af "sarkasme"?)
Jeg tog faktisk testen, for noget tid siden, på nettet. Oh boy! Jeg scorede 29 point, og ville dermed have vundet et livslangt forbrug af Effexor, siden jeg scorede klart over grænsen til en "svær depression". Havde det bare været for alvor. Nu er der én ting, der er sikkert: Jeg er så afgjort ikke "depressiv". Det er ikke min stil. Har det aldrig været. Så meget for den internationale anerkendelse af denne metode.
Effexor? Hvorfor lige Effexor? Bingo! Kampagnen, der også kørte i TV, er sponsoreret af Wyeth. Vi er måske ikke (endnu) så sofistikeret i Danmark, at vi har det, der i USA hedder "direct-to-consumer-advertising", der må ikke (endnu) reklameres offentligt for receptpligtig medicin her i landet, men vi har i det mindste "indirect-to-consumer-advertising"! (Var der nogen, der mumlede noget i retning af "sarkasme"?)
Labels:
diagnoser,
farmaindustrien,
tests
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar